wtorek, 23 sierpnia 2016

Najlepsza powieść fantasy! "Potworna"- MarcyKate Connolly


Przeczytałem. Mogę umierać.

Kymera nie jest zwykłą dziewczyną. Ludzie się jej boją bo ma ogon i skrzydła. Jakie jest jej zadanie? Do czego została stworzona? Jakie znaczenie mają róże?


Książka już na samym wstępie może zafascynować okładką, która jest w całości wypukła. Cały czas się nią bawię. Wielką pomyłką  byłoby pomyśleć, że w krainie fantasy nie można być oryginalnym. Potworna jest jedyna w swoim rodzaju. Łączy postacie z wielu legend i mitów.

Miasto Bryre nęka klątwa. Dziewczynki umierają. Dorośli i chłopcy są nosicielami tej klątwy. 
Kymera była kiedyś zwykłą dziewczynką. Niestety została zabita przez czarnoksiężnika. Jej mama chciała ją pomścić, jednak i ją zamordował. Ojciec bohaterki nie mógł pogodzić się ze stratą córki. Wskrzesił ją ulepszając co nieco. Tata Kymery jest świetnym alchemikiem, który skupia się głównie na tworzeniu hybryd, czyli stworów, które są połączeniem międzygatunkowym podstawowych zwierząt.
Chyba nie muszę Wam tłumaczyć, że imię Kymery zostało zainspirowane Chimerą? 


Książka napisana jest w formie dziennika, jednak nie spisywanego codziennie. Jest to taki pamiętnik Kymery. Spisuje tam swoje przeżycia w czasie teraźniejszym ze swojego punktu widzenia. Akcja rozpoczyna się od dnia przebudzenia dziewczyny, która zakochała się w różach. Kymera jest w pełni oddana ojcu. Darzy go ogromnym szacunkiem i zaufaniem. Ma jednak przed nim tajemnicę, rozmawia z ludźmi i jest zakochana w jednym z nich. Czy robi dobrze? Kymera jest bardzo barwną postacią. Z jednej strony kocha ojca i nie chce go zdradzić a z drugiej pokochała kogoś z kim nawet nie powinna rozmawiać a na dodatek ukrywa przez swoim stwórcą Batu, który... teoretycznie już nie istnieje.

Jestem bardzo zadowolony z tej książki. Gratuluje wydawnictwu wydania jej. Okładka pasuje idealnie do fabuły.
A Wy? Jakie macie odczucia po przeczytaniu tej recenzji? Sięgniecie po książkę? Ja muszę jej przyznać 9/10 pkt, tak samo oceniają ją użytkownicy LubimyCzytać.pl




Za książkę dziękuję wydawnictwu:

6 komentarzy:

  1. Kolejna pozycja, którą muszę się zainteresować! Brzmi świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko brzmi. Ta książka jest świetna :D
      I ten motyw róż ^^

      Usuń
    2. Dobrze, dobrze przekonałeś mnie ;)

      Usuń
    3. Hahahaha
      Ach ta siła przebicia :)

      Usuń
  2. Bardzo mnie kusi ta książka, pod względem okładki a także recenzji które do tej pory przeczytałam na jej temat :) mam nadzieję że ją przeczytam wkrótce, swoją drogą zgłosiłam się gdzieś do konkursu, gdzie można ją wygrać i liczę na to że kopnie mnie ten zaszczyt :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Tobie też się podoba.
      Życzę powodzenia w konkursie! :D

      Usuń