piątek, 12 maja 2017

#Top 3... BOHATERÓW POZYTYWNYCH


Witajcie w nowej serii. Stwierdziłem, że potrzeba trochę nowości na blogu, dlatego też postanowiłem stworzyć serię Top 3. Co to znaczy?
Oznacza to, że co miesiąc pojawi się post z inną Top trójką. Dzisiaj np. pojawi się Top 3 bohaterów pozytywnych a za miesiąc co innego i tak do wyczerpania pomysłów!

Co wy na to?

Zaczynajmy!


3

Na trzecim miejscu znalazła się bohaterka książki Zaklinacz koni, czyli Grace. Trzynastolatka straciła nogę podczas porannej jazdy konno. Jej przyjaciółka umarła. Te traumatyczne zdarzenia sprawiają, że dziewczyna chce zakończyć swoją przygodę z końmi. Jej wierzchowiec- Pielgrzym też jest w ciężkim stanie i nie wygląda na osobnika, który ma ozdrowieć. Matka dziewczyny nie podejmuje wyroku śmierci na ciężko rannego konia. Postanawia uleczyć konia i w ten sposób "uleczyć" córkę. Bohaterka przechodzi poważny kryzys. Jest na skraju wytrzymania psychicznego. Trzynastolatka straciła nogę w wypadku. Obwinia się za to i uważa, że to ona powinna umrzeć a nie Judith- jej przyjaciółka.
Kiedy sięgnąłem po tą książkę, miałem trzynaście lat. Może dlatego ta postać tak bardzo wcisnęła mi się w zwoje mózgowe. Rozwaliła mnie totalnie. Mam duży sentyment do tej książki i bohaterki.



2
Za dużo bohaterów, za mało miejsc...
Osobą, która zasłużyła na 2 miejsce w Top 3 jest Levi z książki "Podzieleni" Neala Shustermana. Levi jako dziecko, które od trzynastu lat wiedziało, że będzie podzielone nagle znalazł się w sytuacji, gdzie musi uciekać od tego co było mu przeznaczone. To co od urodzenia miało być darem stało się zagrożeniem. Bardzo malownicza postać. Kryje w sobie dużo i z każdym rozdziałem dowiadujemy się o jego naturze coraz więcej. Leviego było mi najbardziej szkoda z całej trójki bohaterów...




1


No i nareszcie miejsce 1 w tej Top 3 bohaterów, którzy złapali mnie za serce. Na pierwszym miejscu znalazła się bohaterka z zaświatów. Według autora i innych bohaterów ona nie żyje, ale to tak naprawdę ta martwa dziewczyna prowadzi nas przez całą książkę. Mowa o Hannah z książki "13 powodów".
Jeśli nie znacie książki to pewnie znacie serial. Hannah jest dziewczyną dość specyficzną. Czytając książkę miałem wrażenie, że jest niezrównoważona psychicznie i w sumie nie dziwiło mnie, że popełniła samobójstwo. Jednak, kiedy zagłębiłem się w to trzynaście powodów śmierci Hannah, to postawiłem się na jej miejscu w poszukiwaniu drogi wyjścia...


Sebastian

2 komentarze:

  1. Hannah jest cudowną postacią <3 Jednak pozostałej dwójki nie znam, choć Levi też jest ciekawy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. W takim razie masz zadanie ode mnie na wolny czas 😂
    Zapoznać się z Zaklinaczką koni 💗

    OdpowiedzUsuń