poniedziałek, 6 marca 2017

CO TO JEST? "Łowcy ognia" Mons Kallentoft


Niedawno dostałem maila, że przyjdą do mnie książki od wydawnictwa. Jedną z nich miała być czwarta część serii żywioły pt. "Łowcy ognia". Na początku się trochę przeraziłem, bo o tej książce w internecie... pusto!


Jedyna informacja to ta zawarta na stronie wydawnictwa. Jednak żadnej recenzji nie widziałem.
Od razu zacząłem szukać informacji o autorze, bo nigdy wcześniej o nim nie usłyszałem. Dowiedziałem się, że w swoich dziełach porusza aktualne problemy Szwecji, więc szukałem czego mógłbym się spodziewać w tej książce na podstawie nowinek politycznych.
Chyba nigdy nie przygotowałem się tak szybko do opracowania tematyki i metaforyki powieści.


 „Stwierdzam to samo, co dotąd: Mons Kallentoft jest w obecnie najciekawszym szwedzkim autorem kryminałów […]. W swoich opowieściach przemawia niepowtarzalnym głosem, i na tym polega jego talent. [...] Jeśli masz ochotę w ciemne jesienne wieczory poczytać naprawdę wciągającą książkę, wystarczy, że zagłębisz się w świat Kallentofta”.
                                                                                                                                       „Östran”


Muszę być szczery. Było to moje drugie spotkanie z powieścią kryminalną. Co prawda dopiero wchodzę w ten świat, ale z każdą nową historią, powieścią, opowiadaniem coraz bardziej ją lubię.



Mons Kallentoft 

Dorastał pod Linköpingiem; obecnie mieszka na Majorce. Dzięki swoim bestsellerowym powieściom o inspektor policji kryminalnej Malin Fors dotarł do szerokiego kręgu czytelników. Dotąd jego książki przełożono na ponad dwadzieścia języków; trafiały na listy bestsellerów między innymi w Anglii i we Francji. Łowcy ognia to czwarta, niezależna część cyklu inspirowanego czterema żywiołami.



Łowcy ognia to czwarta część serii inspirowanej żywiołami. Jak się domyślacie, wcześniejsze publikacje dotyczyły ziemi, wody i powietrza (nie koniecznie w tej kolejności).

Malin Fors to kobieta po przejściach. O jej problemach dowiadujemy się z myśli, które podsyła nam narrator. Nasza pani detektyw mieszka z Danielem, to jej facet. Jest dziennikarzem. Malin współpracuje z Zekem. Narrator zna myśli naszej bohaterki, ale tylko jej. Dzięki nim poznajemy sytuacje i życie osób drugoplanowych.

Naszym narratorem są między innymi ofiary. Chłopiec i kobieta. Poznajemy historię chłopca, jego trudne życie i próby radzenia sobie z rzeczywistością. Jako duch jest zagubiony, szuka ojca i stara się pocieszyć mamę. Niestety ona go nie może usłyszeć.




Linköping

Miasto w Szwecji, stolica regionu administracyjnego Östergötland. Miasto liczy 104 232 mieszkańców. Linköping jest siódmym co do wielkości miastem w Szwecji.


Oprócz tego wszystkiego co jakiś czas przeplata się historia robotnika, który żyje w trudnych warunkach. Kim on jest?
Nie do końca rozumiałem o co z tym chodzi. Wszystko jednak się wyjaśnia, więc spokojnie.

Książka ma około 300 stron. Podzielona jest na 3 części no i oczywiście rozdziały. Na ogół nie jestem fanem twardej oprawy, ale tutaj mi ona nie przeszkadzała. Może dlatego, że powieść jest cienka? Spokojnie, to nie czyni jej uboższej.

Było to moje drugie spotkanie z powieścią tego gatunku. Jestem bardzo zadowolony, że podjąłem się przeczytania czegoś z nowego gatunku. Jak na razie obie powieści się od siebie różnią. 

Podsumowując 
Powieść Monsa Kallentofta bardzo mi się podobała. Z chęcią sięgnę po kolejne książki autora. W książce występowały Szwedzkie nazwy miast i nazwiska. Przez to trochę ciężko mi się czytało, ale to zrozumiałe. Lekka powieść kryminalna na coraz dłuższe wieczory to dobry pomysł.
Zachęcam Wam do podjęcia się tej powieści, ale i innych, które napisał Mons Kallentoft.
W mojej skromnej ocenie książka uzyskuje 9/10 pkt. Lubimy czytać ocenia ją na 8/10 pkt.




Za książkę dziękuję wydawnictwu:





Sebastian

2 komentarze:

  1. Jestem świeżo po lekturze! Książka bardzo mi się podobała, jak i poprzednie tego autora ma w sobie to coś!
    Pozdrawiam
    czytanienaprawdeuzaleznia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie. Autor pozytywnie mnie zaskoczył i zachęcił do lektury kolejnych jego książek ^^

    OdpowiedzUsuń