czwartek, 3 listopada 2016

After all this time... Always "Harry Potter i Przeklęte dziecko" Jack Thorne


Po pierwsze to nie J. K. Rowling jest autorką książki. Wielu ludzi może powiedzieć, że jak wół jest napisane jej nazwisko, jednak autorem książki jest Jack Thorne.



Harry Potter i przeklęte dziecko to nic innego jak scenariusz zapisany w książce. Bum. Cały sekret. Nic porywającego. Owszem, fajnie, że jest nowa część ale chyba nie tego się spodziewałem. Liczyłem na coś bardziej... realnego. Jestem Potterhead od kilku lat. Pewnie większość się tak jarała tą książką, że aż przesadzili. Ja podszedłem do tego sceptycznie. Jakość pogodziłem się, że największa historia mojego życia już się zakończyła.

Tak w ogóle to o co się rozchodzi w tej książce?
Kojarzycie Fan Fiki, prawda? Typu Drarry, Dramione itd. Harry Potter i Przeklęte Dziecko jest podobne.  Jeśli stęskniliście się za dawnymi bohaterami to się troszeczkę zdziwicie. Każdy fan zauważy, że szablonowe zachowania naszych ulubieńców są inne.  Kolejnym zaskoczeniem może być zmartwychwstanie Snape'a.
Głównymi bohaterami są dzieci Dracona, Harrego, Rona, Hermiony i Ginny. W szczególności uwagę zwrócicie na Albusa Pottera i Scorpiusa Malfoya. 
Swoją wizualną  premierę książka miała w formie spektaklu w lipcu 2015r.
 Nie wyobrażam sobie jednak filmu na podstawie tego dzieła. Trzeba jednak przypomnieć, że sama autorka- J. K. Rowling zaakceptowała scenariusz.
Może trochę  już przesadzam z hejtami ale jeszcze jedno powiem. Myślałem nad kupnem tej książki i spojrzałem na swoją biblioteczkę. Uznałem, że ta książka ni grzmot nie będzie tam pasowała :P
Tak więc, książkę przeczytałem nie posiadając jej, magia...
Scenariusz ma ciągle wiele wad o których nie wspomniałem a każdy fan na pewno je zauważy. 
Ze swojej strony mogę powiedzieć jeszcze tylko tyle, że jednak nie żałuje przeczytania scenariusza. Fajnie było powrócić do Harrego, który mnie wychował. Ciekawie się poczułem poznając losy jego potomstwa. Poczułem się jak stary przyjaciel Harrego, który dostał od niego list, w którym opisuje życie następnego pokolenia.
Oceniam scenariusz na 6/10 pkt. Jest to jedna z niższych moich ocen, ale jest to spowodowane tym, że ja potrzebuje opisów a nie ciągłych dialogów. LubimyCzytać.pl ocenia książkę na 7/10 pkt.
A jakie jest Wasze zdanie na temat książki?




Wydawnictwo

5 komentarzy:

  1. Czytałam sporo tekstów w podobnym jak Twój stylu. To już nie HP - nie Rowling, do tego na podstawie scenariusza więc pisany inaczej. Jak będę miała okazję to sięgnę, ale na pewno nie od razu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzn, pomysł sam w sobie fajny i wgl ale są elementy, które odbiegają od stylu bohaterów już nam znanych 🖖

      Usuń
  2. Poczekam jeszcze z kupnem tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej nie kupuj, a pożycz. Takie moje zdanie. Będziesz przynajmniej miała wyrobione zdanie :D

      Usuń
    2. Dobry pomysł Dominika xd
      Albo można zrobić jak #mądrysebs , który przeczytał książkę w sklepie xdd

      Usuń