poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Co tu robi jednorożec? "Zły jednorożec" Platte F. Clark


Cześć! Mam na imię Księżniczka i chcę zabić właśnie Ciebie!

Zawsze myślałeś, że jednorożce to magiczne stworzenia, które skaczą po łące w magicznej krainie? Myliłeś się, tak naprawdę są to krwiożercze istoty. Najgorszą z nich wszystkich jest Księżniczka.


Podczas WTK wziąłem udział w konkursie organizowanym przez Granice.pl. Wygrałem tam trzy książki. Jedną z nich jest właśnie ta, pojechana historia.
Max Spencer to niczego nieświadomy chłopiec, który posiada książkę. Niby nic nie wyjątkowego, tylko że ta książka to "Kodeks Nieskończonej Poznawalności". Co to oznacza? Oznacza to, że kodeks jest najpotężniejszym źródłem magii. Czarnoksiężnicy o tym wiedzą i chcą ją przejąć. Niestety, jeśli przekroczą granicę swojego świata będą pozbawieni mocy. Dlatego jeden z nich na misję wysyła jednorożca- Księżniczkę Niszczycielkę. Zły jednorożec jest bardzo zabawną książką. Idealna dla dziecięcej fantazji. Czytając tą książkę uświadomiłem sobie, że Księżniczka jest podobna do bohaterek My Little Pony. Ma kolorową grzywę i gwiazdki na zadzie.
Max ma zadanie, razem z przyjaciółmi musi uratować całą ludzkość przed złym jednorożcem. Bohaterowie to typowe trio: wybraniec (Max) , zabawny kumpel (Dirk) i mądra dziewczyna (Sara).
Oprócz tego trio występuje dużo postaci drugoplanowych: krasnolud, mag, arcyczarnoksiężnik i oczywiście jednorożec.
Sam pomysł na powieść bardzo ciekawy, naprawdę. Uważam tylko, że 8+ to jednak zaniżony poziom. Według mnie książka powinna być przeznaczona minimum 13+ z racji na niektóre sceny, które można porównać z bohaterami książek czytanych w szkole.
Obok tej książki nikt nie przejdzie obojętnie. Mogę powiedzieć tyle, że polecam ją gorąco.
Z racji, że jestem wewnętrznie małym dzieckiem z chęcią sięgnąłem po nią. Okładka mnie po prostu wciągnęła już na samym początku! Styl pisarza jest podobny (według mnie) do stylu Ricka Riordana. Powoduje to moją dużą przychylność w stronę kolejnych książek Platte F. Clarka.
Reasumując. Książka "Zły jednorożec" jest śmieszną historią chłopca, którego chce poćwiartować jednorożec imieniem księżniczka. Max posiada książkę, która jest potężnym magicznym przedmiotem. On i jego przyjaciele muszą uratować świat przed złem.
Moim zdaniem książka jest bardzo dobrym sposobem, żeby wyprać sobie mózg (w pozytywnym sensie, o ile taki istnieje). Jestem optymistycznie nastawiony do książki, autora i z niecierpliwością czekam na to, by przeczytać Puchatego smoka.




Wydawnictwo


Sebastian


2 komentarze:

  1. W sumie myślałam, że będzie bardziej pokręcona ;) W takim razie w wolnej chwili sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :)
      Na pierwszy rzut oka jest pokręcona ale... "w tym szaleństwie jest metoda".

      Usuń