sobota, 4 czerwca 2016

Tag szkolny



Specjalnie dla Was stworzyliśmy nowy Tag. Nazwaliśmy go Tagiem Szkolnym. Podobnie jak ostatni, tak ten robimy razem. Zatem do dzieła!

Wf- książka ze zmianą akcji
D: Moim faworytem do tej kategorii będzie Percy Jackson. I jeszcze Dary Anioła. I Baśniobór. Są to bardzo ważne książki w moim życiu, o czym się jeszcze przekonacie.   

S: Moim zdaniem pasuje tu książka Przebudzenie labiryntu. W tej książce jest bardzo dużo zwrotów akcji. Osobiście polecam ją. (recenzja). 

Praca domowa- książka czytana po nocach


D: Jak już wspominałam w jakimś tagu nie zdarzyło się, żebym zarywała noce dla książek. Oczywiście jestem książkoholiczką, ale czasami głos rozsądku potrafi się przeze mnie przebić...

S: Tutaj muszę się przyznać, że miałem książki dla których mogłem nie spać. W sumie, nadal mogę nie spać dla nich. Są to dzieła znanej pisarki J. K. Rowling- Harry Potter i...

Wypracowanie z polskiego- dzieło polskiego autora


D: Ja w przeciwieństwie do Sebastiana czytam polskich autorów i pokazuję, że oni piszą równie dobrze, albo nawet i lepiej od swoich zagranicznych kolegów. Przykłady? Proszę bardzo. Agnieszka Lingas-Łoniewska, Liliana Fabisińska,Krystyna Mirek,
Izabela Frączyk, Natasza Socha, Gabriela Gargaś czy Magdalena Witkiewicz.

S: Hmmm, osobiście nie jaram się autorami polskimi. Jest chyba jedna książka, która przypadła mi do mózgownicy i jest z Polski. Dom na Wschodniej Sabiny Jakubowskiej. Osobiście wolę powieści fanatasy- przygodowe, których niestety w naszej, ojczystej literaturze brak.

WOS- książka poruszająca społeczne problemy


D: Beata Ostrowicka i jej "Świat do góry nogami". Pamiętam, że kiedy tylko przeczytałam to parę lat temu od razu zapragnęłam się podzielić się tym z kimś i poprowadziłam lekcję na godzinie wychowawczej.

S: Wydaje mi się, że śmiało mogę posłużyć się tutaj książką pod tytułem: Mały Książe. W niej autor porusza ważne tematy w bardzo metaforyczny sposób. Według mnie, każdy odbiera ją inaczej ale wartości jakie wynosimy z Małego Księcia są wielkie.

Technika- książka z licznym szczegółami


D: Moim faworytem jest "Zawód: Wiedźma" Olgi Gromyko.
Dopiero co skończyłam czytać i nie mogę przestać o tym myśleć. Recenzja już jutro na blogu, więc będziecie mogli dowiedzieć się więcej o tej pozycji.


S: Tutaj pasuje mi książka Brandona Mulla- Zwierzoduchy. Opisy każdego z rozdziałów sprawiają, że przenoszę się szybciej i łatwiej do świata powieści.

Historia- powieść nieżyjącego już autora 


D: Ojej, nie wiem. Oczywiście pomijając klasykę i lektury szkolne nie przypominam sobie nic takiego. Dopiero mam zamiar zabrać się za "Całkiem zabawną historię". Jest to książka o samobójstwie, co też zrobił autor tej powieści.


S: Z szacunku do pisarki i do jej niesamowitej książki. Bella i Sebastian. Książka, dzięki której zacząłem spoglądać na stworzenia z jeszcze większą troską i z większą empatią.

Pokój psycholog- dzieło, które wpłynęło na Twoje życie


D: Jest to bardzo poważny wybór. Myślę, że serie "Baśniobór", "Dary Anioła" i "Precy Jackson". To od tych dzieł zaczęła się moja przygoda z książkami i gdyby nie one, pewnie nie byłoby tego bloga...

S: I tutaj znowu użyję dzieł J. K. Rowling, Harry Potter i Książe Półkrwi. Ta część wpłynęła na mnie najbardziej. Strata Dumbledora...

Sklepik szkolny- miejsce, gdzie kupujesz książki


D: Zazwyczaj jest to aros.pl, gdzie książki są w świetnych cenach. Często zaglądam też na czytam.pl czy nieprzeczytane.pl Moim ostatnim odkryciem jest Dedalus, gdzie można znaleźć prawdziwe perełki w świetnych cenach.

S: Osobiście to kupuje książki głównie na Targach. Oprócz Targów, kupuję też książki w Empiku.

Gabinet pani dyrektor- książka z nutką grozy


D: Bezapelacyjnie "Szaleństwo" Susan Vaught. Naprawdę dobry thriller młodzieżowy. (recenzja)

S: Klucz do Zaświatów jest z nutką grozy. Książka Dan Pablockiego. O przyjaciołach, muszących stawić czoła potworom. 


To już wszystko w tym Tagu. Mieliśmy dużo zabawy przy stworzeniu go, bo jest to nasze dzieło. Chcielibyśmy nominować:
- Perspektywę książkoholiczki
Książkowe wyliczanki
Książkowe kocha, nie kocha

Jeżeli ktoś z Was będzie zainteresowany zrobieniem tego Tagu u siebie, to śmiało. Wspomnijcie o tym w komentarzach, a zajrzymy i z wielką chęcią zobaczymy Wasze odpowiedzi.

3 komentarze:

  1. Oo :D Podoba mi się ten tag a jeszcze bardziej nominacja :D Wezmę się za niego niedługo :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Sebastian jak to nie ma polskich pisarzy fantasy?? A Sapkowskiego czytałeś? Klasyka, ale Wiedźmina nadal dobrze się czyta :)

    Świetny tag :) Z chęcią wezmę udział jak tylko znajdę czas :)

    OdpowiedzUsuń